Summoners War Fan Forum

Normale Version: Allgemeine Diskussion über bevorstehende Updates
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Es sind ja nicht nur die Runen die man nun in den Hintern geblasen bekommt. Früher musste man alle Fusionsmobs selbst farmen nun bekommt man welche hinterhergeworfen. Ebenso Bernard, wenn man bedenkt wie lang der ein oder andere das Szenario farmen musste bis er endlich einen bekommen hat - nun hat man den über die Missionen. XP Booster gab es nur äußerst selten bei Events, sowie das Burning Time auch sehr selten. Die Booster musste man sich damals noch selbst für Kristalle kaufen^^ Heutzutage hat man oft mehr Booster über Events, 6* etc. als man gebrauchen kann XD
Heute wird es Anfängern mittlerweile wirklich leicht gemacht. Aber ich finde die Missionen eine schöne Neuerung, nimmt sie doch planlose Frischlinge schön an die Hand und erklärt mehr oder weniger das Wichtigste und gibt die Line richtung GB10 vor. Vorausgesetzt, jemand liest sie und beschäftigt sich auch wirklich mit dem Spiel XD
Finde es toll das es diese neuen Sachen regelmäßig gibt da damit die Kluft zwischen Neulingen und den alten Hasen kleiner wird.
Ja, da geb ich dir recht. Wie auch schon gesagt wurde, es ist nur fair, wenn die Anfänger es jetzt leichter haben wie wir "damals". Aber es muss halt im Rahmen bleiben.
Finde es gut, das man nun ein gutes Stück schneller ein GB10 zusammen bekommt. Und die Belohnungen sind nicht zu verachten.
Ich finde die neuen Herausforderungen richtig gut. Damit haben Neue Spieler einen Leitfaden, an den sie sich ausrichten können. Schließlich gehört es zu den stetigen Fragen im Chat und in Foren, wie man beginnen sollte. Viele schreckt die Flut an Monstern ab, ebenso das sehr mühsame Zusammensuchen von SDs. Das ist anfangs extrem mühselig, da man es meist nicht schafft in einer Stunde das begehrte Monster zu erfarmen.

Hinzu kommt, dass das System mit den SDs sehr schlecht umgesetzt ist. Wenn man nicht den ganzen Tag online ist, muss man zwangsweise durch die Channels spammen, um nach dem SD zu suchen. Mir ist es dabei immer passiert, dass mich etliche geadded haben, die den SD selbst suchen und ihn gar nicht haben. Und wenn man dann nur 5 am Tag entfernen kann, ist man auf einmal voll und kann niemanden adden, der den SD wirklich hat. Mein Kollege, der kürzlich auch mit SW angefangen hat, hat 5 Wochen gebraucht, bis er endlich jemanden hatte der ihn für den Yeti added. Schlimm finde ich dazu dann Kommentare, dass man sich ja selbst einen SD öffnen könne. Das finde ich aber unsinnig, denn es ist zum einen immer noch ZUfall was man bekommt, und zum anderen gerade für neue Spieler viel zu teuer. Es ist so schon mühsam an Essenzen zu kommen. Neue Spieler brauchen daher viele Wochen oder gar Monate, um alles für Vero zusammen zu kriegen. Mit Sicherheit geben dabei viele auf und spielen SW nicht weiter.

Deshalb finde ich es nicht nur sehr gut um neue Spieler "anzufixen", indem man ihnen das erste Team relativ einfach zur Verfügung stellt, sondern auch nachhaltig, da die Leute damit lernen, was man alles an Schritten gehen muss, um ein Team zu bauen bzw. eine Fusion zu bauen.

Exakt das selbe machen übrigens auch alle MMOs: Niemand würde neu einsteigen, wenn man erst in Jahren in Gefilde kommt, in denen man mit anderen spielen kann. Deswegen bieten viele beim Kauf eines Addons Dinge an, die einen schneller voran kommen lassen, damit man auch einigermaßen schnell den neuen Content nutzen kann, wo sich dann die meisten Spieler tummeln. Finde ich sehr vernünftig und ist auch wirtschaftlich sinnvoll.
Heute um 9:15 Uhr wird der Patch für v3.8.0 aufgespielt.
Ich gehe mal davon aus, das als Neuerung mindestens die Zwillinge mit dabei sind. Mal schauen, was die Dataminer nachher dazu sagen.
Nice  Cool
vlnr: Harfenmagierin, Bestienmönch, Drache, Cow Girl, Würfelmagier

[Bild: 0heofcwt4pk4irfcy4igr8ysd4.png]

Quelle
O.O
Den Drachen muss ich haben *Sabber*
Beim Beast Monk mal sehen

Gesendet von meinem F5321 mit Tapatalk
Neue nice News Big Grin neue Monster kommen <3 (bzw. das sind die Zwillinge Big Grin)
edit: aktualisiert

Zitat:Hi, quick thread for you. Two new monster families to come, hope you like it. There are a few unknown variables, which I explain at the end.

Monsters

Chakram Shaman

•Talia (Water)
•Crescent Moon Slash: Attacks the enemy 2 times and deals more damage when the enemy's HP is low. Attacks together with Boomerang Warrior during her turn if she's included in the ally team.
•Spirit Focus: Removes all harmful effects granted on yourself and increases your Attack Power for 2 turns. You instantly gain another turn after using the skill.
•Deadly Dance: Attacks an enemy target 2 times and the damage dealt to the enemy with half or less HP increases by 50%. The damage that Boomerang Warrior inflicts on the target increases by 50% when they attack together.

•Shaina (Fire)

•Crescent Moon Slash: Attacks the enemy 2 times and deals more damage when the enemy's HP is low. Attacks together with Boomerang Warrior during her turn if she's included in the ally team.
•Chakram Crush: Attacks all enemies with chakrams 2 times and stuns them for 1 turn with a 30% chance each.
•Precision (Passive): Decreases the enemy's Defense for 1 turn with every attack and the Attack Bar of the enemies granted with harmful effects will be decreased by 15% each. The damage that Boomerang Warrior inflicts on the target also decreases the target's Attack Bar by 15% when they attack together. [Automatic Effect]

•Melissa (Wind)
•Crescent Moon Slash: Attacks the enemy 2 times and deals more damage when the enemy's HP is low. Attacks together with Boomerang Warrior during her turn if she's included in the ally team.
•Double Strike: Attacks the enemy 2 times to decrease the Defense with the first attack and decreases the Attack Power afterwards with a 50% chance each.
•Massacre Dance: Attacks the enemy 2 times to inflict damage that ignores all damage reduction effects and increases the damage by 10% each according to the number of beneficial and harmful effects granted on the target. Boomerang Warrior's attacks will also ignore all of the target's beneficial effects when they attack together.

•Deva (Light)
•Crescent Moon Slash: Attacks the enemy 2 times and deals more damage when the enemy's HP is low. Attacks together with Boomerang Warrior during her turn if she's included in the ally team.
•Chakram Crush: Attacks all enemies with chakrams 2 times and stuns them for 1 turn with a 30% chance each.
•Golden Opportunity (Passive): Inflicts damage that ignores the enemy target's Defense with a 25% chance when attacking the enemy under inability effects. Boomerang Warrior's attacks will also grant the same effect when they attack together. [Automatic Effect]

•Belita (Dark)
•Crescent Moon Slash: Attacks the enemy 2 times and deals more damage when the enemy's HP is low. Attacks together with Boomerang Warrior during her turn if she's included in the ally team.
•Spirit Focus: Removes all harmful effects granted on yourself and increases your Attack Power for 2 turns. You instantly gain another turn after using the skill.
•Moonlight Blow: Attacks an enemy target 2 times to replace all of the target's beneficial effects with continuous damage effects. Additionally decreases the enemy's HP by 5% each according to the number of continuous damage effects granted on the target, afterwards. Boomerang Warrior will inflict continuous damage on the enemy for 1 turn when they attack together.


Boomerang Warrior

•Sabrina (Water)
•Returning Boomerang: Attacks the enemy to decrease the Defense for 1 turn with a 50% chance. Attacks together with Chakram Shaman during her turn if she's is included in the ally team.
•Triple Strike: Attacks the enemy 3 times to decrease the Defense and Attack Power for 1 turn with a 50% chance each and disturbs the HP recovery.
•Female Warrior (Passive): Receives 35% less damage from enemies granted with beneficial effects and inflicts 35% more damage on enemies with no beneficial effects. Chakram Shaman will be granted with the same effect if she's included in the ally team. [Automatic Effect]

•Maruna (Fire)

•Returning Boomerang: Attacks the enemy to decrease the Defense for 1 turn with a 50% chance. Attacks together with Chakram Shaman during her turn if she's is included in the ally team.
•Boomerang Crush: Attacks all enemies with a boomerang and stuns them for 1 turn with a 50% chance each.
•Flame Drive: Attacks all enemies with a boomerang and stuns them for 1 turn. The enemy target attacked by Chakram Shaman is guaranteed to be stunned when they attack together.

•Zenobia (Wind)
•Returning Boomerang: Attacks the enemy to decrease the Defense for 1 turn with a 50% chance. Attacks together with Chakram Shaman during her turn if she's is included in the ally team.
•Spirit Focus: Removes all harmful effects granted on yourself and increases your Attack Power for 2 turns. You instantly gain another turn after using the skill.
•Vacuum Boomerang: Attacks the enemy to stun the target for 1 turn and increases the harmful effect granted on the enemy by 1 turn. Chakram Shaman's attack will increase the enemy's harmful effect duration by 1 turn each with a 50% chance when they attack together.

•Bailey (Light)
•Returning Boomerang: Attacks the enemy to decrease the Defense for 1 turn with a 50% chance. Attacks together with Chakram Shaman during her turn if she's is included in the ally team.
•Spirit Focus: Removes all harmful effects granted on yourself and increases your Attack Power for 2 turns. You instantly gain another turn after using the skill.
•Lightning Flash: Attacks all enemies to inflict damage that's proportionate to your attack speed and increases your Attack Bar by 10% each when you land a Critical Hit. Chakram Shaman's Attack Bar will increase by 20% each when her attack lands as a Critical Hit while they attack together.

•Martina (Dark)
•Returning Boomerang: Attacks the enemy to decrease the Defense for 1 turn with a 50% chance. Attacks together with Chakram Shaman during her turn if she's is included in the ally team.
•Triple Strike: Attacks the enemy 3 times to decrease the Defense and Attack Power for 1 turn with a 50% chance each and disturbs the HP recovery.
•Absorb Shadow (Passive): Steals 1 of the beneficial effects granted on the enemy with every attack. The damage will be increased by 50% each up to 3 times whenever this effect occurs. The stolen beneficial effect(s) will also be granted on Chakram Shaman if she's included in the ally team. [Automatic Effect]


Note

There is no internal data (nat x, multiplier and other meta data etc.) out yet. That's to be expected, cause these kind of information will be available on patch day. I tried to connect the monsters and skill the best I could.

I also have no idea about the leader skills or awaken boni (if any). Keep in mind that this is text file data. Although I'm 90% sure that this is correct.

This is everything for now.

Quelle
wann gehen den die Transmogs online?`Bei mir sind die noch nicht zum Kauf verfügbar. Den Drachen hol ich mir auf jeden Fall. Der kommt ja brutal. Big Grin
(13.03.2018, 12:07)DJtoTHE schrieb: [ -> ]wann gehen den die Transmogs online?`Bei mir sind die noch nicht zum Kauf verfügbar.

(13.03.2018, 08:48)Michi schrieb: [ -> ]Heute um 9:15 Uhr wird der Patch für v3.8.0 aufgespielt.

Bei einem Patch gehen nur die Vorbereitungen für das nächste Update online. Das Update wird wohl morgen oder Donnerstag aufgespielt, dann werden die Transmogs auch verfügbar sein.